ضیـاء الدین

« آبادان ، شهر حماسه های ثبت نشده »

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۳۹ ب.ظ

کجایند مسئولین پر مدعا؟

بسم الله الرحمن الرحیم 

 السلام علیک یا شمس الشموس، یا علی بن موسی الرضا(ع)

مطلب را با ذکر خاطره ای شروع می کنم.
بعد از پایان دوران دفاع مقدس در اولین سفر ریاست جمهوری وقت به آبادان ، مسئولین بی کفایت آن موقع سعی نمودند با ظاهر سازی وانمود کنند که همه چیز خوب و عادی است . یادمه آن موقع به جز یک دستگاه یونیت دندانپزشکی متعلق به سپاه  آبادان که به مردم هم ارائه خدمات می نمود ، مرکز دندانپزشکی دیگری در شهر فعال نبود و به سلامتی قدوم رئیس جمهور در آن موقع ، شبانه یک دستگاه یونیت دندانپزشکی تمام دیجیتال زیمنس به آبادان حمل و نصب گردید ، تا مبادا رئیس جمهور اگر در آن اقامت دو روزه به دندان درد مبتلا شود ، مشکلی برای وی به وجود بیاید! بعد از پایان سفر ملوکانه هم قصد داشتند یونیت را برگردانند که با پافشاری مسئول وقت شبکه بهداشت در جلسه شورای اداری ، جلوی این کار گرفته شد. یعنی اینکه « جان اربابان ارزش دارد و جان رعیت بی ارزش است.!»
بگذریم !!! اعلام عمومی گردید که خُدام حرم امام رضا(ع) ، همزمان با 11شهر دیگر استان خوزستان قرار است در روز جمعه به شهر ثامن الائمه یعنی آبادان سرافراز بیایند و ستادی تشکیل شد و قرار بود که همه مسئولین پای کار بیایند ، تا مراسم با معنویت خاصی برگزار شود. مراسم با کمی تاخیر شروع شد و آنچه به چشم نمی آمد حضور پر تعداد مسئولین شهری در مراسم و در کنار مردم بود. پر واضح بود که اگر علمداران همیشگی اینگونه مراسم ها ، یعنی بسیجیان بی ادعا در صحنه حضور نداشتند، چگونه باید جوابگوی این خیل مشتاقان می شدیم.!؟ واقعا مسئولین شهری چه جوابی دارند؟! دریغ از یک قطره آب ،دریغ از حضور یک مامور راهنمایی برای کنترل عبور و مرور و صد البته دریغ از حضور آنانی که باید می بودند و نبودند. هر چه چشم انداختم ، از مُعممین عزیز کسی را ندیدم !  فرماندار را ندیدم ! شهردار هم که ماندگار شده بود ، غایب مراسم بود و البته حضور تنی چند از اعضاء شورا که ای کاش آن ها هم نبودند... وقتی انگشتان پای آن دخترک مظلوم به زیر چرخ یک تاکسی بی احتیاط رفت ، دریغ از وجود یک امبولانس و تیم امدادی و چه زیبا بود فریاد دلاورانه ی پدر آن دختر ، که با صدای بلند و در حالی که دخترک از درد به خود می پیچید و گریه می کرد ، دختر خود را فدای قدوم امام رضا (ع) خطاب کرد و راننده بی احنتیاط را خلاص کرد و راننده رفت...
به راستی تا کی می خواهیم در خواب غفلت باشیم و فقط نق بزنیم که مسایل معنوی در جامعه کم رنگ شده است ؟ شما مسئولین برای هرچه پر رنگ تر شدن اینگونه مراسم چه کار کرده اید؟؟...






۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۳۹
چشم خردلی

امروز ظهر احمد زنگ زد و گفت ظاهرا پسر سرلشگر شهید خلبان سید علیرضا یاسینی فرزند برومند و قهرمان آبادان قرار است امشب بعد از اذان در مرکز آبادان و برنامه ماه مهربون میهمان این برنامه باشد . احمد ادامه داد که با او توانسته تلفنی حرف بزند و مطالب جدیدی را در مورد شهید یاسینی از او دریافت کند.

مشغول صرف افطار بودم که پیامک احمد من را مطلع کرد که برنامه در حال پخش است.

شبکه آبادان را زدم و چهره مظلوم و با هیبت فرزند این شهید بزرگوار را دیدم که داشت در مورد رشادت های پدر بزرگوارش حرف میزد و نظر حضرت آقا را در مورد او بیان می کرد ، سادگی و معصومیت از چهره اش می بارید؛ تا اینجای قصه خوب بود . آن چه که مرا کمی نگران و متعجب کرد ، برخی اظهارات مجری برنامه در خصوص شهید یاسینی بود. البته چون برنامه با عجله چیده شده بود انتظار بیشتری نباید داشت. به عنوان نمونه مجری اعلام کرد که من برای اولین بار است که نام شهید یاسینی و این که فرزند آبادان است را می شنوم. چطور چنین چیزی ممکن است؟!! نا سلامتی شما علاوه بر کار در یک شبکه ، روزنامه نگار نیز هستید. چطور متوجه نشدید حدود 2 سال است که تندیس چهره این بزرگوار و تعدادی دیگر از فرماندهان شهید آبادان روبروی دانشگاه آبادان نصب گردیده است؟بنده نیز به نوبه ی خود قبول دارم که حق مطلب در مورد شهیدان در آبادان اداء نگردیده است. آن قدر که در مطبوعات محلی که به صورت هفته نامه منتشر میشوند ، مطالب زائد و رپرتاژ آگهی زده میشود که جایی برای پرداختن به سیره شهدای بزرگوار نمی رسد. از 8 صفحه ی یک هفته نامه حدود 4 صفحه ی آن رپرتاژ آگهی است و 4 صفحه ی دیگر نیز ... بگذریم!

در خاتمه ، ذکر این نکته را ضروری می دانم که اگر همت بچه های مخلص و بی ادعای دفتر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج آبادان نبود شاید تا الان جز همین مقدار کاری که در شهر صورت گرفته و فقط ظاهرا شهرداری در اجرای پروژه ها مقداری همکاری کرده ، کار قابل توجهی انجام نمیشد.

دوستان عزیز بدانید ، که از 4000 شهید این شهر ، حدود یکصد نفر فرمانده از رده گروهان به بالا [چه در سپاه و بسیج و چه در ارتش اعم از هوایی و دریایی و زمینی ] می باشند که کار تحقیقاتی آن ها به اتمام رسیده و اگر مسئولین شهری کمی همت می کردند و آنقدر که برای برپایی کنسرت و نشاط اجتماعی و خرج کردن پول بیت المال برای امور غیر ضروری تلاش می کردند کمی هم به این مقوله مهم توجه می کردند مطمئن باشید که می توانستیم لااقل این سرمایه های اجتماعی شهرمان را به حداقل مردم کشورمان بیشتر بشناسانیم. به امید آن روز ...



شهید سید علیرضا یاسینی

فرزند آبادان

افتخار ایران 



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۵۵
چشم خردلی
ساعت 18 روز یکشنبه پای رسانه ملی نشسته ام و دارم شبکه ها را عوض می کنم تا برنامه ی دلخواه را پیدا کنم. شبکه یک تصویر سید جواد هاشمی و یک بازیگر را نشان می دهد که در حال اجرای نمایش هستند و از ظاهر آن ها به نظر می رسد که باید در زمینه دفاع مقدس باشد.

صدا را بلند تر می کنم و از گویش بازیگر نقش دوم متوجه میشوم که نقش یک رزمنده را با لهجه ی غلیظ آبادانی اجرا می کند. در تمام این حداقل 3 دقیقه ای که به عنوان تیزر این نمایش پخش گردید و علی الظاهر هر شب با عنوان " ماجراهای گودی " قرار است در باغ موزه دفاع مقدس تهران و در برنامه  شب های شیدایی به روی صحنه برود ، فقط خودم را می خوردم و لعنت می فرستادم به همه ی اون کسانی که مدافعان سرفراز آبادانی را به سخره گرفته اند.

البته از پایتخت نشینان که گله ای نیست و اونا حاضرند برای تفریح و لذت همه را دست بیاندازند و مسخره نمایند ، ولی ناراحتی من بیشتر از جانب خودمان است . وقتی در فیلم مستند بهترین مجسمه دنیا یک رزمنده آبادانی که از جانبازان پر افتخار این شهر است فردی حواس پرت و فرصت طلب نشان داده میشود و برای این که بهتر دیده شود توسط همرزم قدیمی خود به بازی مسخره ای گرفته میشود باید که دیگران اینگونه عمل نمایند!

آیا دوستان عزیز ما در پایتخت نمی دانند که بسیاری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس دوران کارآموزی فرماندهی خود را در شش ماه اول جنگ در جبهه های ایستگاه 7 و 12 و ذوالفقاری در کنار بچه های دلیر آبادان گذراندند و خیلی از آن ها بعد ها حتی در خاطرات خود هم یادی از آن ایام نکردند. و البته خیلی از با انصاف های آن ها نیز هر جا که بتوانند حق مطلب را ادا می نمایند...

آیا به نظر شما حضور پر رنگ مدافعان چه در نوار مرزی آبادان و چه در یگان های تخصصی سپاه نظیر زرهی - ضدزره - توپخانه که در تمام جبهه های جنوب و غرب حماسه ها آفریدند جایی برای تمسخر و نیشخند ندارد؟ آیا یادتان رفته که بچه های ادوات ق.خاتم الانبیا که پالایشگاه کرکوک را زدند، همین ادوات چی های آبادانی نظیر شهید عبدالرحیم شولی و ... بودند؟ آیا  سردار مظلوم و محجوب تیپ خاتم شهید حبیب ا... کریمی و سایر شهدای مظلوم آبادان شما را به خاطر این بی حرمتی خواهند بخشید؟

نگذاریم که داشته هایمان را عده ای بی درد بر باد دهند . لازم است به هر طریق ممکن نسبت به این توهین آشکار در زمینه دفاع مقدس که گودرز " گودی" را مظهر رزمنده آبادانی معرفی می نمایند، که فقط برای خنداندن تماشاچی ، حاضر است پا روی خون 4000 شهید سرافراز این دیار بگذارد ، بایستیم. آبادان و آبادانی اهل خالی بندی نیست و به شهدا و سرزمین خود می بالد.



۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۵۲
چشم خردلی