ضیـاء الدین

« آبادان ، شهر حماسه های ثبت نشده »
يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

آقای فرماندار ویژه ! چه کسی پاسخگوست؟

فصل تابستان فرصت مغتنمی است که پس از یک سال کار و تلاش و جمع آوری اندوخته ای دل به دریا بزنی و به همراه خانواده  به نقاط خوش آب و هوا و یا زیارتی بروی و با آمادگی کامل  برای یک سال پیش رو به فعالیت روزمره مشغول شوی. ما که فکر سفر زیارتی و تفریحی نبودیم یعنی وسعمان نمی رسد ولی بنا به ضرورت لازم بود که سفری کوتاه به تهران داشته باشم، لذا با توجه به اعلام رسمی رسانه ها مبنی بر تهیه و پیش فروش بلیط از طریق دفاتر فروش در مورخ 24/4 به یکی از دفاتر فروش در خیابان شهید منتظری آبادان رفتم. یکی از کارکنان اعلام نمود که فردا صبح از ساعت 8/30 دقیقه اقدام به فروش بلیط خواهند نمود و طبق تاکید او صبح روز بعد باید به آن جا مراجعه و به ترتیب لیستی که خود مراجعین تنظیم خواهند کرد کار انجام خواهد شد. صبح روز بعد یعنی در مورخ  25/4 راس ساعت 8 صبح جلوی دفتر بودم و نفر هجدهم لیستی قرار گرفتم که تنظیم کننده لیست ،مدعی بود از ساعت 10 شب روز گذشته در اینجا حاضر بوده و اقدام به نوشتن لیست نموده است و گفت که راس ساعت 8/30 درب آژانس باز خواهد شد.

کم کم افرادی که در لیست بودند و یا تازه آمده بودند جلوی درب آژانس حضور خود را پررنگ تر کرده بودند و کارمندان آژانس ، یکی یکی می آمدند و یا با کلید درب را باز می کردند و یا تماس می گرفتند و درب برای آن ها باز می شد.بعد از ساعت 8/30 که مردم روزه دار متقاضی بلیط کم کم حوصله شان سر رفته بود با گرفتن شماره تلفن آژانس که از روی تابلو برداشته بودند اعتراض خود را علنی تر می کردند. بالاخره زمان موعود رسید و درب باز شد ولی فردی جلوی درب ایستاد و به کسی اجازه ورود نمی داد و اعلام کرد که سیستم قطع است و امکان رزرو بلیط نمی باشد و باید به دفاتر دیگر مراجعه کنید.

یکی از افراد حاضر در صحنه درحالی که عصبانی بود فریاد زد که سال گذشته در همچنین روزی همین بساط را پیاده نمودید و از رزرو بلیط به بهانه قطعی سیستم طفره رفته اید.

دیگری می گفت اگر سیستم قطع بوده چرا از ساعت 7/30 صبح که تقریبا همه مردم آمده بودند به آن ها نگفتید. القصه مردم متفرق شدند و من به همراه فرد دیگری ماندیم. بالاخره اجازه داده شد که آن فرد به دفتر وارد و بعد از لحظه ای خارج شد و عنوان کرد که متصدی مربوطه اظهار نموده که به دلیل بدهی آژانس ، سیستم قطع است و امکان خدمات دهی نمی باشد.

به ناچار سراغ دفاتر دیگر رفتیم و دیدیم که همه جا لیست های 50 نفره بسته شده و بعید است که نوبت به ما برسد.

مستآصل شده بودم که این تخلف شرکت یاد شده را باید به چه کسی اعلام نمایم!

به راستی کدام دستگاه نظارتی باید پاسخگو می بود؟

بالاخره بعد از دور زدن چند آژانس در همان خیابان شهید منتظری وارد یک دفتر شدم که حدود 10 نفر در نوبت بودند و البته عده ای از دوستان  !!! در آن طرف میز در حال رزرو بلیط دلخواه به مدد دوستی با کارمندان بودند.

حدود یک ساعت منتظر بودم و متوجه شدم که فقط یک دستگاه که خانم کم تجربه ای در پشت آن قرار گرفته بود مشغول رزرو بلیط مراجعین می باشد و خانم دیگری در پشت میز دیگر آژانس با دستگاه دیگری با سرعت در حال ارائه خدمات می باشد. بگذریم از آن هایی که خواهان  بلیط یک سره  به مقصد مشهد از خرمشهر بودند موفق نمی شدند و دمق و دلگیر در آژانس نشسته بودند.

بعد از کمی دقت متوجه شدم که آن خانم دیگر در نقش یک کافی نت عمل می نماید و به سرعت بلیط تهیه و علاوه بر قیمت تمام شده بلیط مبلغی به عنوان هزینه کافی نت نیز محاسبه و گرفته می شود!

بلیط رفت و برگشت من نیز با 4 هزار تومان بیشتر از قیمت مندرج در بلیط در اختیارم قرار داده شد و من مانده بودم بالاخره در این وضعیت نا بسامان که ظاهرا در سال های گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است چه نهاد یا دستگاهی نظارت می نماید.

زمانی که نزدیک ظهر به یکی از دوستان قضیه را گفتم دیدم که می خندد و از او خواستم دلیل خنده اش را بگوید و او اظهار نمود که برای تهیه بلیط همکاران به مقصد مشهد مبلغی حدود 400 هزار تومان بیش از قیمت مندرج در بلیط ها به یک آژانس داده است.

البته در این قضیه نقش  دلال ها و کسانی که تورهای زیارتی محلی راه اندازی می کنند و پول های کلانی که بابت تهیه بلیط کاروانی به مدیران آژانس ها می دهند را نباید از نظر دور داشت.

قضیه وقتی بیشتر برایم جالب شد که در اخبار 20:30 شبکه دو سیما به همین قضیه در آبادان پرداخته شد و نمی دانم که آیا وجدان مسئولی در این شهر پاسخگوی مردم خواهد بود تا بیش از این آبرویمان جلوی هموطنان ریخته نشود؟   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
چشم خردلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی