ضیـاء الدین

« آبادان ، شهر حماسه های ثبت نشده »
سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶ ق.ظ

دل آبادان را نسوزانید ...

می توان برای دیدن هر چیزی در عالم بی نهایت، مثل اثر انگشت، به تعداد انسان ها که بوده اند، هستند و می آیند، به دنیا نگاه کرد. خداوند برای چشم و دل از اثر انگشت هم فراتر رفته و لطفش را در بی نهایت به مخلوق ارزانی کرده و اختیار چگونه دیدن را هم به انسان سپرده است. کافیست انسان، فقط جای ایستادن را کمی تغییر دهد. هر جایی از زمان و مکان که بایستیم، در هر زاویه ای که قرار بگیریم، نگاهمان تغییر خواهد کرد، فقط کافی است که بدانیم کجا ایستاده ایم. روانشناسان برای تغییر در ذهنیت بیماران، گاهی با چنین منطقی، بیمار را درمان می کنند. از نگاه یک بعدی او، نگاه دیگری می سازند. این منطق درعلم مدیریت هم می تواند مفید فایده باشد؛

خصوصا در تغییر نگاه مدیران ضعیف که با عملکرد خود ، سازمان ها را به بن بست می رسانند. این گونه مدیران زاویه نگاهشان محدود و انحصاری است. از هزاران نگاهی که به عالم وجود دارد، یکی را پسندیده و همانجا ایستاده اند؛ سال ها درجا زده اند، زمان برای آن ها مرده است، مکان برایشان همان ساعت ذوب شده در چنبره نادانی هاست. این قبیل افراد یک روز بنا به دلیلی درست یا نادرست مدیر شده اند. حالا برای حفظ موقعیت، ثابت می مانند و به اصطلاح مغزشان "کپ" کرده است . این گونه مدیران با تغییر و تحول مخالفند، بعضا حتی در خانه هم با جابه جا کردن وسایل منزل مخالفت می کنند. او معنای (دل افزاری) را هرگز نفهمیده است، از نرم افزاری هم چیزی نمی داند، حداکثر دانش او در سخت افزاری است. وضعیت مدیران در آبادان تقریبا شبیه به این وضعیت است . کافیست نگاهی کوتاه به اظهار نظر این مدیران چه (منتخب و چه منصوب ) بعد از آتش سوزی در ساختمان تجاری کادوس 4 بیندازیم تا به عمق این فاجعه مدیریتی بیشتر پی ببریم. ظاهرا این حضرات فکر می کنند تازه به  این شهر وارد شده اند و تا کنون هیچگونه مسئولیتی به عهده نداشتند و مدام سعی می کنند از خود و دستگاه تحت امر سلب مسوولیت نموده و توپ را در زمین دیگری بیندازند. از اظهار نظر عجولانه فرماندار تا ماست مالی کردن برخی از اعضای شورای شهر. به هر صورت آقایان باید سعی نمایند از خود حساب بکشند و اگر به ناحق سمتی را اشغال نموده اند با شجاعت کنار روند و عرصه را برای مدیرانی کارآمدتر باز نمایند. همه ی ما مسئوول هستیم. لذا :

 1. سازمان نظام مهندسی مسئول است. زیرا بنا به شواهد فراوان دچار باند بازی گردیده و به جای نظارت دقیق بر ساخت و سازها به فکر حفظ موقعیت خود به هر شیوه ای می باشد و هر از چندگاهی شاهد کج شدن سازه ها و یا ریزش ساختمان ها می باشیم.
2.صدا و سیمای محلی مسئول است، زیرا برنامه ی کاربردی انتقادی تولید ننموده و در زمینه نقد مدیریت ناکارآمد در میزگرد ها دچار تعارفات گردیده و مشکلات را آن گونه که هست به خاطر عدم تکدر خاطر دستگاه هاخصوصا آنهایی که بعضا نقش اسپانسر در برنامه ها را دارند منعکس نمی نمایند

3.شهرداری آبادان مسئول است. زیرا با فروختن تراکم در کوچه های تنگ عملا باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان گردیده به نحوی که اگر از این دست حوادث در این مکانهای تنگ بوقوع بپیوندد باز هم شاهد اندوه مردم بینوا خواهیم بود.

4.فرماندار ویژه آبادان مسئول است. زیرا از دستگاه های اجرایی بازدید میدانی به عمل نیاورده تا از کمبودهای آنان مطلع و آنان را مرتفع نماید و هم اینک و بعد از این حادثه اعلام رسانه ای نموده که از دستگاه های ارائه خدمات عمومی بازدید خواهد نمود و به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب خواهد بود.

5. نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی ............

6. اعضای محترم شورای شهر ..........

7. ............

کاملا واضح است که یک مدیر قوی و کارآمد بسیار بهتر از مدیر ضعیف و بی کفایت است .همه ی ما می توانیم به خوبی یک مدیر قوی را از یک مدیر ضعیف تشخیص دهیم، اما مسئله این است که گاهی یک مدیر ضعیف نقش آدم قوی و کارامد را بازی می کند و اطرافیان را گول می زند. اما با نگاه دقیق به باورهای آنها به عنوان مدیر قدرتمند می توان تشخیص داد که باورها و رفتارهای آنان خطر ناک و مخرب است. رفتارهایی که می تواند به از بین رفتن آن سازمان منجر شود. پس بیاییم قدر این مردم را بدانیم و صادقانه به آنان خدمت کنیم.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۱
چشم خردلی

نظرات  (۲)

۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۰:۵۳ محسن تقی زاده
حفظ تعادل به سبک جایروبایکترجمه های من...
هدف ما ارائه ایده های نو برای ذهن خلاق شماست...

برگرفته شده از biosystem.blog.ir
۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۱:۴۴ بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت
انسان ساخته دست شرایط نیست ، بلکه خالق آنهاست. آنتونی رابینز
هر چه ما را محدود میکند ما اسمش را میگذاریم بخت ، تقدیر و اقبال.


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی